Tuesday, 9 November 2010

K.I.C.A.P

Siapa yang tak kenal benda ni kan??


semua orang tahu..
budak kecik umur 2 tahun pun tahu...

KICAP!!! KICAP!!! KICAP!!!
Now, I'm ADDICTED to KICAP!!!!!!!

dulu, kecik-kecik ibu aku memang tak ajar makan nasi dengan kicap je..
kicap hanya digunakan untuk masak and buat sambal kicap je kat rumah aku tu..
itupun aku rasa dalam *gobok kat dapur rumah aku tu ada kicap masin je kowt...
huhu~~~
paling hebat aku makan kicap mentah pun, kalau goreng telur or ikan bilis, curah kicap atas tu...
aku tak pernah menjadi manusia yang sentiasa wajib ada kicap bila makan..

pernah satu ketika ni,
rumah aku boleh terputus bekalan kicap..
kicap habis pun ibu aku tak sedar..
yerla sebab jarang sangat guna sampai tak perasan kicap dah habis..
ish3x...

aku selalu dengar kat makcik2 mengeluh
anak-anak dioang yang kecik2 suka sangat makan kicap..
ada tu sampai tak nak makan benda lain..
nak makan nasi dengan kicap je..
mmm..tak elok sebenarnya...
kicap tu dah la masin..
pastu tak makan benda lain..
macamana nak dapat khasiat yang cukup??
tol tak??
terbantut nanti tumbesarannya..

Bajet sungguh aku ni kan..
macam la aku ni baik sangat tumbesarannye..
(PSSSTT... tumbesaran aku terbantut sebab kurang makan kicap kowt..)
hahhahaa~~~~~~~~~~

bila masuk hostel sekolah menengah dulu,
kicap sentiasa ada la disediakan..
tengok membe-membe aku mencurah kat nasi diorang, aku pun teringin gak...
ikutlah pe diorang buat.. mkn nasi goreng pun curah kicap....
tapi siriesly, aku rase memang tak kena ngan jiwa aku nak makan nasi dengan kicap ni...

tapi sekarang???
selepas hampir 5 sem aku berada kat UiTM Perak ni.....
tak tau la kenapa...
hari-hari nak curah kicap kat nasi aku...
dah kena SAWAN KICAP agaknya aku ni..
mula-mula, aku saje-saje je la nk try rase, bila nampak sorang membe aku ni hari-hari dok curah kicap tu..
n resultnye bila aku makan??
mmmmmmm.... rasa sedap la plak..
sekarang ni macam pelik pulak bila makan nasi without KICAP!
huh!!

*gobok - Gerobok (almari/kabinet)

9 comments:

bspotgurl on 10 November 2010 at 08:54 said...

makan nasi + ikan goreng + kicap + sambal = sangat sedapp lor.. lebih-lebih lagi ikan tu digoreng panas panas..

ekahpuzi on 10 November 2010 at 10:12 said...

kicap kipas udang mmg best..ak lau kari,gulai...x taruk kicap..jgn arap la ak mau makan

P@Nd@_LoVeR on 10 November 2010 at 11:24 said...

to bspotgurl ---> setuju2!!now, i know the nikmat mkn nasi pnas2 + ikan goreng + kicap.. marvelous!!! yummie..

to ekahpuzi ---> ko x nak mkn, meh bg aku..hahaha~~ lapa neyh!

ekahpuzi on 10 November 2010 at 13:12 said...

hahaha...ye la ko...tp mmg x dpt kicap x best kot...patot la skrg ni ak rsa cm nk mkn pn x lalu~.~"
kn?kn?caya x???

P@Nd@_LoVeR on 10 November 2010 at 14:32 said...

huh! x caye sguh!hahahaha~ meh dtg sini.. kicap free..hahaha

zura on 12 November 2010 at 04:37 said...

hahahahaha,, sme ngan aq ehda,, dlu x layan kcap,, sejak due menjak tige mnjak nie,, mmg gler kcap,, huhuhuh

P@Nd@_LoVeR on 12 November 2010 at 08:26 said...

apekah yg telah terjadi kepada kite zura????
adekah kite telah dirasuk "hantu kicap"??
hahaha

zura on 12 November 2010 at 16:10 said...

itulah psal,,, sungguh kuat pnangan antu tue smpi dh x leh nk wat per dh,, skunk nie,, mkan nasi ngan kicap+telur pown dh ckup mlngkapkan idup aq,, hahahahaha

P@Nd@_LoVeR on 12 November 2010 at 18:36 said...

hahahaha~~~ jom cri bomoh buang antu kicap neyh....hahaha~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

JIHA's WORDS Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by web hosting