Monday, 1 November 2010

Cinta Vs Plato

Pernah baca novel ni??????

"Ranting Cinta Si Plato" karya "Norhayati Berahim"
novel ni tak ada la baru sangat..
dah beberapa bulan yang le pas la keluar kat pasaran...
aku beli novel ni pun dah lama dah....
cuma baru sekarang aku terasa nak share satu benda yang paling aku suka dalam novel ni...
nak tau apa???

Cuba tengok gambar ni....

-Socrates-

-Plato-

korang kenal mereka????
mereka adalah ahli falsafah yang terkemuka di dunia..
p/s: nak tau lebih lanjut pasal mereka, korang klik je la kat nama bawah gambar tu..

Apa kaitan mereka dengan novel tadi tu???
terang-terang la Plato memang ada kaitan...
kan tajuk cerita tu
Ranting Cinta SI PLATO..

Socrates pula ada disebut didalam novel ni sebagai Guru kepada Plato...

Aku tertarik dengan petikan antara Plato dan Socrates yang ada diselitkan dalam novel ni...
Cuba korang baca ni

P/s: x nmpk tekan la (Ctrl +)

Apa pendapat korang lepas baca???
aku pun tak taw la...
sama ada aku dah jumpa ranting tu, then... aku buat benda yang sama macam Plato..
or sebenarnya aku perlu pergi ke hutan lain untuk
mencari pohon yang benar-benar ditakdirkan untuk aku...

Hanya Allah yang maha mengetahui............





2 comments:

teyka;') said...

novel nh BESH!!
waa...bile lah sye nk jmpe ranting sye ye??
jiha..awk da lepaskan 1 ranting..pasnie ade ag ke ranting tuk awk???
xpe...kte doa jek moga de ag yg t'baek tok kte..;')
skg kejar mse depan kte dlu en..fokus stdy!!yuhuu~

P@Nd@_LoVeR on 9 November 2010 at 12:01 said...

bkn 1.... dh byk dh..huhuhuhu~~~~
hopefully ad la l rantg tu....
btol2.. stadi is d ist priority now!
yeah!!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

JIHA's WORDS Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by web hosting