Wednesday 30 March 2011

Buat Sahabat-sahabatku

Buat kawan-kawanku....
Aku tahu aku tak berhak untuk masuk campur urusan korang...

tetapi
Ada sesuatu yang aku nak kita Renung-renungkan bersama....

aku tak menganggap ianya hanya untuk korang semua....
Aku menganggap ini sebagai peringatan untuk kita semua..
Sama-samalah kita ingat-mengingati...


kawan-kawan....

Tinggal beberapa hari je lagi
kita nak submit final project....

Tinggal beberapa hari je lagi
kita nak berdepan dengan test 2...

Tinggal beberapa hari je lagi
kita nak final exam.....

Tinggal beberapa hari je lagi
kita nak habiskan diploma ni....

So....

Aku sangat-sangat berhrap...
Aku merayu....

fokuslah dengan study..
fokuslah dengan tugas-tugas kita sebagai seorang pelajar..

Jangan campurkan sumthing "personal" dengan
tugas dan tanggungjawab kita sebagai
seorang pelajar...

Ingat..
Ini masa depan kita....

Please..Please..Please...

Aku bukan seorang Perfectionist...
kerana aku hanyalah manusia biasa...
Yang ada kekurangan & kelemahan di sana sini..
tapi sama-samalah kita berusaha untuk
selesaikan tugas kita se'perfect' yang mungkin...

Aku bukan nya manusia tanpa hati & perasaan...
Aku faham, bagaimana bila berdepan dengan 'masalah-masalah negara'...
tapi....
bezakanlah antara masalah yang betul-betul masalah...
ataupun
masalah yang akan hanya menjadi 'racun' dalam hidup kita..

TOLONG.

berusahalah sehabis daya untuk tidak campur adukkan dengan
tanggungjawab yang sedia ada...

Marilah sama-sama kita ingat & renung kembali...

Harapan KP & semua lecturer untuk
26 orang part 6 Diploma Statistik yang ada di UiTM Perak semester ini,
26 orang first batch Diploma Statistik UiTM Perak ;
MAKA,
26 orang jugalah yang akan tamat pada bulan 5 ni....

sama-sama kita berusaha penuhi harapan itu.

Good Luck buat semua.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

JIHA's WORDS Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by web hosting