Monday 28 March 2011

Bila dah nak habis.....

Aku tengah makan megi di pagi hari ni...pukul 5.40 pagi....
Tiba-tiba bangun-bangun tidur tadi, terasa nak menulis sumthing plak kat sini...
so... layan je lah ape aku nak merepek kat sini okay..
tak nak layan??
tak ape...
ADA AKU KESAH???
hehehehe~~~

Bila dah nak habis DIPLOMA ni...
Otak makin serabut.....
Kepala makin senak dengan macam-macam benda yang perlu disettlekan tapi tak settle-settle jugak...
haish...
apa lah nak jadi kan.....
SEDAR tapi MALAS...
Macamana tu????
ish..ish..ish...

Juz wanna 2 share apa yang berselirat dlm otak aku ni;
(dah macam Jimmy Neutron plak..hikhikhik)

# Projek yang tak siap-siap (D&A, MR & Forecast)
submission date:
MR ---> 1/4/2011
D & A ---> 8/4/2011
Forecast ---> before 16/4/2011

# Kursus Kepimpinan
(1-3 April 2011)...
Hujung minggu ni 'burn' camtu sahaja.....
tak boleh nak proceed project...Hmmm..
Encik Hati bila lah anda nak 'Ikhlas' pergi kursus kepimpinan neyh???!!!

# MUET yang menanti
Speaking ---> 13/4/2011
Writing & Listening ---> 16/4/2011

# Test 2 OR, MR, D&A, Forecasting
Minggu ke-13 & 14
(4/4/2011-15/4/2011)
AUUCH!! bila membayangkan MR....
Nak mengHAFAL fakta yang sangat banyak.........................
huhuhuhu~~~~~ blogger-emoticon.blogspot.com

# Study Week VS Final Exam
Study Week + Final exam yang sangat sekejap!
Study Week or yg lebih tepatnya Study Days ---> 16/4/2011 - 19/4/2011
Final exam ---> 20/4/2011 - 30/4/2011
walaupun jadual exam tak keluar lagi, tapi CONFIRM gap antara papers tak lama..
Yerla, exam pun 10 hari je...huhuhu~~~

ni lah masalah yang terpaksa dihadapi oleh manusia-manusia seperti aku yang selalu study last minute... Mula lah menggelabah bila study week kejap n gap papers tak lama...

# Degree oh degree
31 March ni due date untuk apply degree...
malas dah nak fikir..
REDHA je la dapat mana pun...
Stick 2 my decision ---> apply 4 Degree in Statistics.

# Goodbye Seri Iskandar!!
Yang ni benda last yang akan happen....
Hari last berada di Seri Iskandar (paling lambat pun) ---> 30/4/2011
Lepastu??
Misi mengembangkan badan, dok rumah 4 bulan!!!!!!
After 4 months, kalau ada rezeki tak tahulah dicampak ke mana..
hanya ada 2 tempat sahaja.
either Shah Alam or Kelantan..

Dalam 'kebizian' melanda ni,
sempat jugak la isu-isu hati dan perasaan 'ditimbulkan' oleh
membe-membe aku..
Macam malas nak fikir.. Aku selalu berpegang pada kata-kata
"Let it be........"
tapi.. MEREKA cakap
(lebih kurang la... aku tak ingat sebijik-sebijik. yang penting sama maksud.)

Echa kata;
"Sekarang ni dik, jangan nak main-main lagi.. Kalau kita betul-betul suka kat orang tu, fight for it.. Jangan pasang niat nak cari yang lain. Kalau tak nak, LEPASKAN, jangan bagi harapan..."

Teyka kata;
"Kau kena berterus terang. Suka cakap suka... Tak suka cakap tak suka.. Jangan dok main "kias-kias"; kau maksud lain, dia faham lain"

Nai kata;
"Aku dah pening dengan kau. Sekejap macam nak, sekejap macam tak nak"

Akak kata;
"Terpulang pada adik... Adik dah boleh fikir sendiri yang mana yang adik rasa baik untuk adik..."

DIA kata;
" 'Abang' dah lepaskan 'adik'..Adik ialah ADIK abang; Abang ialah ABANG adik.
Abang tak akan halang adik pilih siapa pun"

and lastly biarlah AKU yang berkata-kata...

(WARNING!!!
jangan gelak dengan ayat aku! ni kesan-kesan sampingan dari Echa yang suka bagi ayat 'tak menahan aka tak boleyh bla tahap kedramatisan n ke'matang'an nya.. so, aku pun berushe sehabis daya meng'ekspresi' jawapan aku dengan 'penggunaan' ayat-ayat macam ni...hehehe~~)

"Perjalanan aku masih jauh...
At least, bagilah aku rasa nak genggam degree dulu...blogger-emoticon.blogspot.com

Aku masih 'budak-budak' lagi..
Cukup sekali aku di'reject' sebab isu 'budak-budak' ni..
Aku tak maw benda ni berulang lagi..
Bagi aku masa untuk 'mematangkan dan mendewasakan' diri aku...
(Statement ni diakui sendiri oleh IBU aku.)

Tak pernah terlintas dekat hati ni nak mainkan hati sesiapa pun...
Andai ada yang terasa aku cuma mempermainkan hati mereka, aku minta maaf..
Sekali lagi tak pernah terlintas dekat hati ni nak buat macam tu.
Aku tau 'sakit' bila dimain-mainkan...

Hati aku, hanya aku yang tahu siapa yang ada...
Memang kelemahan aku; susah nak mengaku dan hmmmm....boleh tak kalau aku kata aku tak suka untuk meng declare sesuatu perhubungan...
suka biarkan orang buat "assumptions n predictions" sendiri.....
kadang-kadang apa yang keluar kat mulut ni, tak sama apa yang ada dalam hati aku....
hahaha~~~~
Ada orang kata, sebab kelemahan aku ni lah aku kena 'tinggal'..
Tinggalkan aku sebab tak ada yang pasti.
Terpulanglah..
Pada aku kalau dah jodoh, tak kemana...

Terpulanglah..
Kalau sanggup nak tunggu aku, tunggulah.. Kalau tak, terpulang....
Semuanya ditangan anda....
(macam nak mengundi pilihan raya pulak..hehhe~~)

Sebab...
Aku tak boleh and tak berani nak janji dengan yakin & pasti.
Sebab....
Semuanya di tangan tuhan...
tapi
INSYA-ALLAH (Jika diizinkan Allah S.W.T) aku berusaha untuk tidak menghampakan orang yang sabar menunggu aku...

Kalau dah jodoh tak kemana kan???........
Kalau memang tak ada jodoh, usaha macamana pun tetap tak menjadi..."

Dah dapat jawapan???
Hanya tu je yang boleh aku bagi.... Sekian terima kasih.......blogger-emoticon.blogspot.com

P/S : penat ni fikir lepas di'tazkirahkan' oleh mereka-mereka...huhuhu

3 comments:

Meen said...

EHDA AL-NAJIHAH BINTI MAHMUD kah yang menulis ini??
So impressive!
congrato dear. (",)

Jiha Mahmud on 28 March 2011 at 08:07 said...

Hampeh ko meen!!!!!!!!!
ni bukan aku yang tulis.
tp hantu aku yang tulis. buek ;p!!

Anonymous said...

wah...
happened to me too..
=)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

JIHA's WORDS Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by web hosting